دستگاه لیزر برش فایبر چه کاربردهایی دارد؟

دستگاه لیزر برش فایبر چه کاربردهایی دارد؟

لیزر برش فایبر که غالبا با نام لیزر فایبر حکاکی نیز شناخته می شود، یک دستگاه پرکاربرد در صنعت می باشد. با توجه به اینکه این دستگاه با اشعه لیزر فعالیت می کند، لذا قادر است تا تمرکز و دقت بالایی را در زمان برش از خود نشان دهد. از این دستگاه برای ساخت انواع استند ها، لوگوها، مجسمه ها، جواهرات، تراشه ها و حتی برش ورقه های فلزی ضخیم نیز استفاده می شود.

دستگاه لیزر برش پلکسی

دستگاه لیزر برش پلکسی

آشنایی با کاربردهای لیزر برش فایبر

کاربرد دستگاه لیزر فایبر را از دو جهت می توان بررسی نمود. برخی از وظایف آن مربوط به برش و برخی دیگر مربوط به حکاکی می شود. هر یک از این دو مورد به تفصیل در زیر توضیح داده شده اند:

برش ورقه های فلزی توسط لیزر برش فایبر:

از این دستگاه می توان برای برش انواع ورقه های پلکسی، چوبی، فلزی و غیره استفاده کرد. از این دستگاه برای برش بر روی فلزات، چوب، پلاستیک می توان بهره برد و انواع تندیس ها و کارهای هنری را ایجاد کرد.

حکاکی بر روی فلز:

لیزر برش فایبر برای حکاکی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله حکاکی های پرکاربرد آن می توان حکاکی بر روی پلکسی گلاس، ایجاد شیار بر روی سنگ های قیمتی گران قیمت و تهیه لوح های یادگاری نام برد.

از دیگر کاربرد های لیزر برش فایبر می توان به صنعت بسته بندی، معرق کاری، دکوراسیون داخلی، ماکت سازی، ماشین سازی، جواهر سازی، الکترونیک و غیره اشاره کرد. دستگاه لیزر فایبر برای آنکه بتواند به درستی عمل نماید، اشعه لیزر را در تیوب مخصوص خود ایجاد می کند و سپس به کمک لنز و اینه لیزر آن را بر روی بخش مد نظر متمرکز نموده و برش را ایجاد می نماید. این کار ضریب خطای کمی دارد و باعث تغییر رنگ فلز نیز نمی شود.

دستگاه لیزر برش فایبر چه کاربردهایی دارد؟

0/5 (0 دیدگاه)
0/5 (0 دیدگاه)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید