دستگاه لیزر

تجهیز کارگاه با دستگاه لیزر فایبر

تجهیز کارگاه با دستگاه لیزر فایبر

دستگاه لیزر فایبر یکی از عناصر مهم در کارگاه هایی است که در زمینه برش ورقه های فلزات و حکاکی بر روی آنان فعالیت می کنند. این دستگاه که با عناوینی چون لیزر فایبر حکاکی و لیزر برش فایبر نیز شناخته می شود، قادر است تا هر ورقه فلزی را با هر ضخامتی در سریع ترین زمان ممکن برش داده یا هر طرح دلخواهی را بر روی آن حکاکی نماید.

استفاده از دستگاه لیزر فایبر در کارگاه های تولیدی

امروزه اکثر کارگاه های بزرگ یا حتی موارد کوچک تلاش نموده اند تا خود را به این دستگاه تجهیز نمایند زیرا دارای منفعت زیادی است که از جمله آنان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مقرون به صرفه است:

با توجه به کارایی زیاد آن در صنعت هایی چون ماشین سازی، جواهرسازی، کارخانه های فلز و … می توان انتظار داشت که سریعا منجر به سود شود.

بسیار سریع است:

قطعات دستگاه لیزر به وسیله کامپیوتر برنامه ریزی شده و کنترل می شوند. لذا می توانند سخت ترین و پیچیده ترین کارها را در سریع ترین زمان انجام دهند.

بسیار دقیق است:

دستگاه مذکور قادر است تا هر برش با هر نوع شیبی را به راحتی پیاده سازی نماید لذا درصد خطای آن کمتر بوده و خروجی کار زیباتر می باشد.

مزیت استفاده از دستگاه لیزر فایبر در کارگاه ها

پیش از اینکه دستگاه مذکور در کارخانه ها مورد استفاده قرار گیرد، دستگاه های برش به صورت مکانیکی بودند. لذا امکان پرتاب و بی نظمی در کار وجود داشت. اما امروزه قطعات دستگاه لیزر همانند تسمه لیزرمادربرد لیزراینه لیزرچیلر لیزرتیوب لیزر و لنز لیزر به گونه ای برنامه ریزی شده اند که میزان خطا را به صفر برسانند. در واقع می توان بیان داشت که این دستگاه نیاز به نیروی انسانی را کاهش می دهد و بازده کار را افزایش خواهد داد.

0/5 (0 دیدگاه)
0/5 (0 دیدگاه)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید