اجزای تشکیل دهنده دستگاه لیزر فایبر

اجزای تشکیل دهنده دستگاه لیزر فایبر

دستگاه لیزر فایبر که به آن لیزر فایبر حکاکی یا لیزر برش فایبر نیز گفته می شود، در صنایع مختلفی اعم از تابلو سازی، تبلیغات، ماشین سازی، جواهرات، قالب سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه قادر است تا اشعه لیزر را تولید و کنترل کند و از آن برای برش و حکاکی بر روی ورقه های فلز استفاده نماید. امروزه به دلیل قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن اکثر کارخانجات بزرگ و کارگاه های کوچک تولیدی از دستگاه لیزر فایبر بهره می برند.

دلیل استفاده از دستگاه لیزر فایبر در صنعت

بدون شک این ابزار جایگزین خوبی برای نیروی انسانی بوده است تا ضمن کم کردن خطرات جانی، کارهای خروجی را با دقت، ظرافت و سرعت بالا تحویل دهد. اما از جمله مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دقت زیاد:

به کمک آن می توانید انواع سوراخ کاری و شیار زنی را انجام دهید.

سرعت بالا:

با توجه به اینکه این دستگاه با تولید اشعه لیزر و حرارت بالا فعالیت می کند، لذا تمرکز و سرعت زیادی دارد.

کنترل دستگاه:

قطعات دستگاه لیزر فایبر به کمک برنامه های کامپیوتری کنترل می شوند لذا تضمین اجرایی بیشتری دارند.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه لیزر فایبر در صنعت

همانگونه که در بالا عنوان شد، دستگاه فوق در عمل با برنامه های کامپیوتری دقیقی برنامه ریزی شده و فعالیت می کند اما قطعات کاربردی در آن که بررسی دوره ای آنها برای عملکرد صحیح نیاز است، به شرح زیر می باشد:

اینه لیزر

تسمه لیزر

چیلر لیزر

مادربرد لیزر

تیوب لیزر

لنز لیزر

به کمک آینه و لنز، اشعه لیزر به صورت دقیق بر روی نقطه مورد نظر تنظیم می شود. از سوی دیگر چیلر وظیفه خنک نمودن آن را دارد. از تسمه و تیوب برای راه اندازی موتور دستگاه و از مادربرد برای برنامه ریزی آن استفاده می شود.

1/5 (1 دیدگاه)
5/5 (1 دیدگاه)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید