کیفیت ماشین های حکاکی لیزر فایبر

خطرات دستگاه لیزر فایبر

خطرات دستگاه لیزر فایبر

دستگاه لیزر فایبر که برای برش ورقه های فلزی و حکاکی بر روی آنها مورد استفاده قرار می گیرد، در شرایطی که به نکات ایمنی در حین کار با آن دقت نشود، می تواند خطر ساز شود. به همین دلیل شرکت های ارائه دهنده حتما پس از ارائه لیزر فایبر حکاکی(لیزر برش فایبر) دوره های آموزشی برای پرسنل برگزار می نمایند.

آشنایی با خطرات دستگاه لیزر فایبر

قطعات دستگاه لیزر با نور لیزر کار می نمایند و از همین رو این نور می تواند برای بدن خطرساز باشد. در زیر می تواند با خطرات فوق آشنا شوید:

آسیب به چشم:

با توجه به اینکه طول موج های مختلفی توسط دستگاه فوق تولید می شوند لذا تابش های الکترومغناطیسی می توانند باعث آسیب به شبکیه چشم شوند.

آسیب به پوست:

در دراز مدت اشعه لیزر می تواند بافت های پوست را تجزیه نماید و باعث ایجاد حساسیت های پوستی گردد.

جلوگیری از خطرات دستگاه لیزر فایبر

برای افرادی که به صورت مکرر با این دستگاه سروکار دارند عموما توصیه می شود تا از عینک های مخصوص استفاده نمایند. همچنین این افراد بهتر است تا لباس های پوشیده به تن نمایند که در برابر اشعه از بدن محافظت کنند.

همچنین باید در نظر داشته باشید که قطعات دستگاه لیزر همانند اینه لیزرتسمه لیزرتیوب لیزر مادربرد لیزرچیلر لیزر و لنز لیزر دارای یک طول عمر مفید حدودا بین ۳ تا ۶ ماه در صورت استفاده مکرر از دستگاه هستند. لذا به جهت جلوگیری از خطراتی احتمالی توصیه می شود. تا با استفاده از خدمات پس از فروش و گارانتی به صورت دوره ای برری و در صورت نیاز تعویض گردند.

در صورتیکه شخص به خطرات کار با این دستگاه آشنا نباشد، ممکن است دچار بیماری هایی چون سرطان پوست، تغییر رنگ پوست، پیری و چروک پوست یا از دست رفتن بینایی شود.

0/5 (0 دیدگاه)
0/5 (0 دیدگاه)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید