بررسی عملکرد حکاکی سریع با لیزر فایبر

بررسی عملکرد حکاکی سریع با لیزر فایبر

لیزر فایبر حکاکی که امروزه برای حکاکی نمودن سریع بر روی ورقه های فلزات مورد استفاده قرار می گیرد، در کارخانه ها و کارگاه ها طرفداران بسیاری را دارد. زیرا شما از طریق برنامه های کامپیوتری قادر هستید تا هرگونه طرح پیچیده ای را به آن ارائه دهید تا به آسانی و سرعت پیاده سازی کنید. از دستگاه لیزر فایبر با نام لیزر برش فایبر نیز یاد می شود زیرا قادر است تا ورقه های ضخیم فلز را نیز به آسانی برش دهد.

بررسی عملکرد دستگاه لیزر فایبر

این دستگاه برای اینکه بتواند برش های تمیزی را ایجاد نماید از بخش های مختلف تشکیل شده است که از جمله مهمترین قطعات دستگاه لیزر می توان به چیلر لیزر- تسمه لیزرلنز لیزرمادربرد لیزرتیوب لیزراینه لیزر و مادربرد لیزر اشاره نمود. باید در نظر داشت که به وسیله برنامه کامپیوتری اپراتور قادر است تا اشعه لیزر را کنترل کرده و با تنظیم اینه در یک نقطه متمرکز سازد و هر گونه برش و شیاری را ایجاد کند. از این دستگاه در صنعت جواهر سازی؛ ساخت هدایای تبلیغاتی و مواردی از این قبیل بسیار استفاده می شود.عملکرد دستگاه لیزر فایبر از لحاظ های زیر منحصر بفرد است:

– سریع است:

با توجه به اشعه های لیزری که یه صورت پشت هم تولید می کند، سرعت حکاکی آن زیاد می باشد.

دقیق است:

از آنجا که توسط برنامه های کامپیوتری پیاده سازی می شود، لذا احتمال اشتباه در آن بسیار اندک می باشد.

خروجی حرفه ای دارد:

باید در نظر داشت که عملکرد دستگاه لیزر فایبر به گونه ای است که فلز ها تغییر شکل نداده یا رنگ آنها تغییر نمی یابد. از همین رو می توانند خروجی حرفه ای تری داشته باشند.

محدودیتی برای ایجاد برش های نازک یا عمیق ندارند:

دستگاه مذکور قادر است تا هرگونه شیاری با دقت میلی متری تا برش های عمیق بر روی فلزات ضخیم را اعمال کند.

0/5 (0 دیدگاه)
0/5 (0 دیدگاه)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید