نکات ایمنی کار با دستگاه لیزر حکاکی

نکات ایمنی کار با دستگاه لیزر حکاکی

نکات ایمنی کار با دستگاه لیزر حکاکی

دستگاه لیزر و برش حکاکی لیزر یکی از دستگاه های پرکاربرد در بسیاری از صنایع است که نزدیک به ۶ دهه است به یکی از محبوب ترین ماشین های برش و حکاکی تبدیل شده است.

این دستگاه که با استفاده از پرتوهای لیزری کار می کند، سرعت و دقت در برش را افزایش می دهد و در نتیجه کیفیت رندر گیری از محصول را نیز بالا می برد.

اما در این بین دانستن نکات ایمنی که از خطرات احتمالی این دستگاه جلوگیری کند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. پس در این مقاله همراه ما باشید.

 

آسیب هایی که به دستگاه لیزر حکاکی وارد می شود

بسیاری از مشتریانی که این محصول را برای ایجاد طراحی و برش متریال مورد نظر خود تهیه می کنند همواره این سوال را از خود می پرسند که آسیب های وارد شده به این دستگاه چگونه است و همچنین چگونه می توان از ایجاد آن ها جلوگیری کرد؟

در این مورد باید گفت که اپراتورهای دستگاه لیزر حکاکی موظف هستند که نکات ایمنی را در قبال دستگاه انجام دهند. و همچنین سایر افرادی که در معرض پرتوهای لیزری این دستگاه هستند نیز باید نکات ایمنی فردی را جدی بگیرند.

 

پرتوهای لیزری و تشعشعات قوی

اپراتورهای این دستگاه باید قبل از شروع به کار کردن آن، قطعات و قسمت های مختلف را مورد بررسی قرار دهند. و همچنین در کلاس های آموزش کار با این دستگاه و سخت افزارهای مرتبط با آن شرکت کنند.

نکات ایمنی کار با دستگاه لیزر حکاکی و رعایت آن بسیار آسان است.

پرتوهای لیزری که در این دستگاه هستند دارای نورها و تشعشعات بسیار قوی می باشند که اثرات بسیار مخربی بر روی بدن خواهد داشت.

از این رو رعایت نکات ایمنی کار با دستگاه لیزر حکاکی در اینحال که بسیار سهل و آسان است بسیار مهم نیز می باشد.

0/5 (0 دیدگاه)
0/5 (0 دیدگاه)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید