خطرات دستگاه لیزر حکاکی

خطرات دستگاه لیزر حکاکی

دستگاه لیزر مخصوص برش و حکاکی بر روی متریال فلزی و غیر فلزی نزدیک به 6 دهه است که از محبوبیت بالایی در بین فعالان در صنایع مختلف برخوردار است و به همین دلیل روز به روز در حال پیشرفته تر شدن می باشد. اما بهتر است که در مورد استفاده از این دستگاه، با خطرات احتمالی که ممکن است در روند کار با آن ها مواجه شوید نیز مطلع شوید. خطرات دستگاه لیزر حکاکی به دلیل وجود پرتوهای لیزری، ممکن است که به اندام و بافت های مختلف متریال مورد نظر و همچنین بدن افرادی که در بخش اپراتور هستند آسیب وارد می کند.

آیا خطرات دستگاه لیزر حکاکی تنها به لیزر به کار رفته در آن منتهی می شود؟

یکی از موضوعاتی که باید در این مورد در نظر داشته باشید این است که خطرات دستگاه لیزر حکاکی تنها به نور لیزر مربوط نمی شود بلکه در برخی از دیگر موارد عواملی مانند منبع تغذیه که بر حسب ولتاژ می باشد و همچنین گاز و مواد شیمیایی که در این دستگاه استفاده می شود نیز ممکن است خطر ساز باشد. از این رو در هنگام استفاده از این دستگاه باید حداقل هر 6 ماه آن را بررسی کنید و همچنین برای تعمیر نیز به نمایندگی های معتبر و مخصوص این دستگاه مراجعه کنید.

 

لیزرها از نظر حفاظت نوری به 5 دسته تقسیم بندی می شوند

دانستن این 5 گروه برای جلوگیری از خطرات دستگاه لیزر حکاکی بسیار موثر می باشد و شما می توانید در هنگام مشاهده دود فورا با نمایندگی تماس بگیرید و نوع مشکل مشاهده شده را به درستی اطلاع دهید. این خطرات را می توان به صورت زیر تقسیم بندی کرد:

  • گروهی از نظر حفاظتی بی خطرند
  • گروهی داراس خطر کمتری هستند
  • گروهی دارای خطری بین 1 تا 5 میلی وات می باشد
  • گروه دیگر خطری در حدود 5 تا 500 میلی وات می باشد
  • گروه آخر دارای خطر بالایی است که بیش از 500 میلی وات می باشد
0/5 (0 دیدگاه)
0/5 (0 دیدگاه)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید