شیوه ساخت دستگاه لیزر فایبر

شیوه‌ ساخت دستگاه لیزر فایبر

شیوه ساخت دستگاه لیزر فایبر

لیزر فایبر دستگاهی است که این روزها در صنعت فلزات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در خصوص قطعات و شیوه ساخت دستگاه لیزر فایبر باید بیان نمود که در آن مواردی چون تیوب لیزر- مادربرد لیزراینه لیزرتسمه لیزرچیلر لیزر و لنز لیزر بکار رفته است که تمام این موارد به صورت برنامه های کامپیوتری از پیش تعریف شده اقدام به فعالیت می نمایند. لیزر فایبر ها عموما دارای دو نقش اساسی برش و حکاکی هستند به همین دلیل با نام های لیزر فایبر حکاکی یا لیزر برش فایبر نیز شناخته می شوند.

ساختار دستگاه لیزر فایبر

امروزه دستگاه های لیزر موجود در بازار به دو دسته گازی و حالت جامد طبقه بندی می شوند. نوع گازی بر اساس فعل و انفعالات گاز co2 و نوع جامد بر اساس دیسک، فناوری لیزر و غیره فعالیت می نمایند. در دسته دوم، برش بسیار تمیز تر و سریع تر از برش لیزر co2 می باشد لذا با توجه به قیمت مناسب، هزینه کم، برش و حکاکی سریع، بسیار مورد توجه می باشد.

دستگاه فایبر به گونه ساخته شده است که بتواند نور تولید شده از منبع تغذیه را به سرعت به سر برش منتقل نماید. لذا برای این انتقال از پرتو های لیزر با طول موج کوتاه استفاده خواهد نمود. انتقال در این دستگاه به وسیله فیبر نوری است که سرعت بالایی دارد.

مزایای استفاده از دستگاه برش فایبر

– نور به محیط منتشر نمی شود.

– امکان تغییر شدت اشعه را دارند.

– قدرت و کارایی بیشتری نسبت به انواع گازی دارند.

– سرعت و عملکرد آنها دقیق تر می باشد.

نکات مهم در خصوص ساختار دستگاه لیزر فایبر هنگام خرید

– اگر  مایلید تا فلزات سخت و با ضخامت بالایی را برش دهید، لازم است تا شدت اشعه لیزر را بالا ببرید. در این شرایط باید دستگاه شما دارای هد برش باشد. لذا در ساختار دستگاه توجه به هد بسیار مهم می باشد.

– در ساختار دستگاه های مذکور از اشعه های لیزر با طول موج کوتاه استفاده میشود که ضرری به چشم وارد نکند. در هنگام خرید باید به نوع اشعه و شدت آن را بررسی نمایید.

0/5 (0 دیدگاه)
0/5 (0 دیدگاه)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید