دستگاه لیزر برش پلاستیک

تاریخچه دستگاه لیزر حکاکی

تاریخچه دستگاه لیزر حکاکی

در این مطلب قصد داریم تا در مورد تاریخچه دستگاه لیزر حکاکی صحبت کنیم. قاعدتا با هر حکاکی از روزهای خیلی دور تا به امروز آشنا هستید. ارزش و قدمت استفاده از حکاکی باعث شد تا امروزه ما شاهد هنرهای بسیار زیبایی از نیاکانمان باشیم. اما بحث اصلی در مورد حکاکی دستگاه های برش لیزری می باشد که امروزه در صنعت نیز جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده و می توان گفت بیشتر از 70 80 درصد صنایع مختلف از این دستگاه برای انجام برش های دقیق و با سرعت بالا به همراه کیفیت بی نظیر استفاده می کنند.

با توجه به تاریخچه دستگاه لیزر حکاکی، حکاکی بر روی متریال فلزی و غیر فلزی به دو دسته هنری و صنعتی تقسیم بندی می شود. در بخش هنری استفاده از روش دستی و در بخش صنعتی از ماشین آلات و همچنین دستگاه های برش و حکاکی استفاده می شود.

 

تاریخچه دستگاه برش لیزر

این دستگاه یکی از ماشین های پیشرفته ای است که در آن با استفاده از فناوری لیزر می توان طرح های بسیار پیچیده را نیز با دقت و سرعت عمل بالا اجرا کرد. با توجه به تاریخچه ی دستگاه لیزر حکاکی در سال 1965 می توان گفت که تولید این دستگاه با ابتدایی ترین قطعات نسبت به امروز انجام شد و همین باعث شد تا امروزه بسیاری از صنایع دقت و ظرافت محصولات خود را مدیون دستگاه برش حکاکی لیزری باشند. از انواع این دستگاه ها می توان به دو نوع:

استفاده می شوند اشاره کرد.

 

قیمت دستگاه لیزر حکاکی

قیمت این دستگاه امروزه در بازار به دلیل استقبال بالای مشتریان، مناسب تر از نمونه های دستی و مکانیکی است ولی با توجه به نحوه کاربرد و همچنین سطح پیشرفته تر بودن آن مانند لیزرهای میکروجت این قیمت ها متفاوت خواهد بود.

0/5 (0 دیدگاه)
0/5 (0 دیدگاه)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید