دستگاه لیزر برش چوب

انواع دستگاه لیزر برش

انواع دستگاه لیزر برش

انواع دستگاه لیزر برش در حقیقت به ماشین هایی گفته می شود که می توانند به صورت دقیق متریال فلزی و یا غیر فلزی را برش دهند و بر روی آن ها حکاکی کنند. یکی از دلایلی که از این دستگاه برای برش استفاده می شود، دقت و سرعت بالایی است که برای متریال های مختلف در نظر می گیرد. عملکرد این دستگاه به گونه ای است که لیزر بر روی هد آن قرار خواهد گرفت و سپس با استفاده از پرتوها طرح و عملکرد مورد نظر بر روی متریال پیاده خواهد شد.

 

انواع دستگاه لیزر برش به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

دستگاه های لیزری به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند که هرکدام نیز می توانند وظایف مختلفی را بر روی متریال مختلف پیاده کنند. از جمله انواع دستگاه لیزر برش می توان به:

  • دستگاه برش لیزری گازی
  • دستگاه برش لیزری شیمیایی
  • دستگاه برش لیزری رادیو اکتیو
  • دستگاه برش لیزری جامد

اشاره کرد. البته تمامی این دستگاه خود نیز به دو نوع لیزر گازی و لیزر جامد تقسیم بندی می شوند. برای مثال استفاده از دستگاه لیزر برش گازی co2 یکی از رایج ترین نوع آن می باشد. یکی از دلایل محبوبیت این مدل دستگاه نیز بخاطر برش انواع متریال فلزی و غیر فلزی می باشد.

چگونه قیمت انواع دستگاه لیزر برش را محاسبه می کنند؟

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای خرید انواع دستگاه لیزر برش در نظر گرفته می شود محاسبه از طریق میزان وات مصرفی در دستگاه است. به خصوص زمانی که قصد دارید از دستگاه های برش لیزر برای متریال غیر فلزی استفاده کنید حتما این مهم را در نظر داشته باشید که دستگاه های را با وات کمتر انتخاب کنید؛ در مقابل اگر برای برشکاری به این دستگاه ها نیاز دارید بهتر است که از وات بالا استفاده کنید. نسبت به میزان وات مصرفی دستگاه، قیمت انواع دستگاه لیزر برش نیز متفاوت خواهد بود.

0/5 (0 دیدگاه)
0/5 (0 دیدگاه)
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید